Érintett probléma: A közösségi médiában terjedő egészségügyi tévinformációk, egészséügyi állhírek okozta bizalmatlanság és a közösségi médiában terjedő veszélyes kihívások, fiatalok egészésgét károsító szokások
A projekt célcsoportja: A közösségi médiafelületeket használó laikusok és az egészségügyi kérdések iránt érdeklődő tanulók és fiatalok.
A közösségi médiafelületeket használó laikusok és az egészségügyi kérdések iránt érdeklődő tanulók és fiatalok.
A rohanó világunk információ-dömpingje egyre nehezebbé teszi a betegek és a laikusok számára a tájékozódást. A közösségi média platformok megjelenésével pedig az egészségügyi álhírek is egyre nagyobb teret nyertek, ami még jobban megnehezíti a betegek tájékozódását és sokszor az egészségügyi dolgozókba vetett bizalmat is rombolja. Nekünk egészségügyi dolgozóknak igazodnunk kell az emberek megváltozott információfogyasztási szokásaihoz, ehhez pedig megkerülhetetlen, hogy a közösségi média platformokon is jelen legyünk és felvegyük a harcot a betegeket megtévesztő oldalakkal szemben.
A kezdeményezés célja olyan audiovizuális felület létrehozása volt, ahol a betegek és laikusok hiteles, de mégis közérthető formában kaphatnak információkat egészséggel és prevencióval kapcsolatos kérdésekben, miközben lehetőségük van kérdéseket feltenni és egymással eszmét cserélni. A rohanó világ ritmusához igazodva a TikTok felületére esett, hiszen a fiatalok körében ez a legnépszerűbb és legnagyobb ütemben növekvő közösségi média portál.
A kezdeményezés eredményei és kommunikációs csatornái: A projekt fő kommunikációs felülete a TikTok, ahol a csatorna mára már 340.000 követővel rendelkezik és közel 100 millió megtekintést ért el. Mostanra az ország egyik legnagyobb elérésű egészségedukációs felületévé nőtte ki magát havi 7 millió videómegtekintéssel. Legnagyobb büszkeségem az 5 videóból álló dohányzásprevenciós kampány, ami 4,1 millió megtekintést ért el, miközben 4.607 hozzászólást és 30,564 megosztást generált, felhívva a figyelmet az új generációs dohánytermékek veszélyeire. A videó kiemelkedő népszerűségének hatására pedig a hírportálok is felfigyeltek a téma fontosságára. Fontos megjegyeznem, hogy ahogy a dohányprevenciós videóknál úgy a többi vidónál is mindig alapos szakirodalomkutatásra törekszem, a szakterületemtől eltérő témáknál pedig az adott terület szakértőitől kérek segítséget.
A projekt egyedisége a modern info-kommunikációs eszközök és fiatalok körében népszerű közösségi média felületek lehetőségeinek kiaknázásában rejlik, ami lehetővé teszi a laikusok és a fiatal közönség hatékony megszólítását. A projekt mai napig Magyarország egyetlen 100.000-nél több követővel rendelkező egészségügyi edukációs TikTok csatornája.