Az Egy csésze egészség podcastje 2023 elején azzal a céllal indult, hogy kiterjesztve a Bethesda Gyermekkórház egészségértési projketjeit, azokra a gyermekegészségügyi problémákra keresse a választ, amellyel napról napra a kórházban találkoznak a gyermekgyógyászok. A legégetőbb probléma a hiteles információ és betegút menedzsment, amely a fiatal szülőket nehéz helyzet elé állítja gyermekük egészségét, betegségét illetően. Hiába a google, a milliónyi portál, applikáció, a túlzott információmennyiség nem könnyítik meg a szülők dolgát. Nagy kihívás megtalálni azokat az általános gyermekgyógyászati kérdéseket, amelyek megválaszolására a szülőknek szükésgük van: mikor vigyük kórházba a gyermeket? Mikor kell foglalkozni a lázzal? Mit tehetünk a gyerekek fájdalma ellen? Hogyan kerülhetőek el a balesetek, mi a teendő égés esetén? Milyen fejlődési eltérés esetén forduljunk gyógytornászhoz, vagy szakorvoshoz? Mit tehet a gyermekpszichológus? stb. A megfelelő kérdésekre pedig hatékony, érthető és fogyasztható válaszok szükségesek. A projekt egyedülálló kommunikációs disztibucióval juttatja el a megfelelő mélységű, érthető tudásanyagot a szülők számára.
Érintett egészségügyi problémák: Figyelemzavar, Lázcsillapítás-sürgősségi kórképek, Gyermekkori krónikus fájdalom, Égéssérülések, Szoptatás, Mozgásfejlődés, SMA, Húgyúti fertőzések-bevizelés, Gyógytorna, Kütyühasználat-függőség, Ételallergiák
Az Egy csésze egészség podcast kiemelt célcsoportja a kisgyermeküket nevelő szülők, akik jellemzően az Y generációhoz tartoznak, és tudatosságuk révén nyitottak mind az egészségügyi információra, mind az információt továbbító különböző kommunikációs felületekre, csatornákra. A projekt nemcsak a kórházban kezelt
190 000 gyermek szüleit igyekszik elérni, hanem országos lefedettséggel és követői bázissal minden gyermeket nevelő tudatos szülőt.
Az Egy csésze egészségég podcast projekt célja, hogy a gyermekgyógyászat és prevenció kiemelt 12 témáját 30 perces epizódokban professzionális riporter segítségével (Gundel Takács Gábor) érthető módon dolgozza fel, hang- és videóanyag formájában.
Elsőszámú cél a közérthető, laikus hangnem, az érthető fogalommagyarázatok, a rendelőkben elhangzó szülői kérdésekre való egyszerű válaszok olyan szakemberek, szakorvosokok, terapeuták által, akik napról napra tucatnyi hasonló kérdésre válaszolnak a Bethesda Gyermekkórházban. Az orvosok megadott tematika mentén készülnek fel a beszélgetésre, kommunikációs tanácsadói segítséggel, hogy közérthetőség ne csorbuljon.
Másodlagos cél és a projekt újdonsága az a széleskörű tartalomdisztribúció, amely a legmodernebb tartalommarketing trendek alapján juttatja el az üzenetet a hallgatókhoz. A podcast, mint műfaj, a legelkötelezettebb, tudatos tartalomfogyasztó szülők műfaja. Nem véletlen, hogy minden nagyobb márka podcastet indít ezen okokból. A podcast indításakor azonban ennél szélesebb tartalommixet állítottunk össze. Egy 30 perces hanganyag 9 féle csatornán és módon jelenik meg a hallgatók számára, 2 podcast szolgáltatóra töltjük fel a teljes beszélgetést. Youtube csatornánkon megjelenik a teljes videós anyag, hiszen a kutatások szerint sokan hallgatnak videómegosztókon is podcastet, és a kép növeli a bizalmat. A 30 perces részt továbbá a mai tartalomfogyasztási szokásoknak megfelelően kisebb részekre vágjuk, minden adásból további 2 reels videó készül instagramra, tiktokra, 2 shorts videó Youtube-ra és Facebookra, ezek jellemzően 1 perc alattiak linkkel a teljes adásához.
Ezen túl számos más kommunikációs csatornát is felhasználunk a minél szélesebbkörű eléréshez. A Youtube-ra feltöltött részek beágyazásra kerülnek a bethesda.hu és a bka.hu oldalára, hogy a keresők analitikáját javítsuk. Fb-on egy hónapon át minden szerdán egy részt, majd a teljes adást kommunikáljuk a vágatokkal, nagy eléréssel. A legújabb podcast adások 6000 fős hírlevél listánkra is terjesztésre kerülnek. A podcast tematikájához egyszerű kérdéses posztok is tartoznak a Bethesda Facebook oldalán, alkalmanként száznyi kommenttel.
Az eredmények kétféle módon mérhetők. A kommunikációs mérőszámok, elérések száma mutatja a hatalmas érdeklődést, míg a tájékozott szülők száma, a kevesebb eset mutatná a szakmai sikerességet. Azonban az egészségértés fejlesztése nem mérhető ennyire direkt módon, ezért ehhez egyes témákban további kutatásokat tervezünk célzottan.