Terefere B. Király Györgyivel A Kor Kontroll Társaság egészségmegőrző és szemléletformáló pályázata

2023

Pályázat címe

Terefere B. Király Györgyivel A Kor Kontroll Társaság egészségmegőrző és szemléletformáló pályázata

A projekt által érintett egészségügyi terület, probléma

Társaságunk mottója: “Ha nincs egészsége, semmije sincs. Ha viszont jó egészségnek örvend, akkor szinte bármire képes lehet.”

Civil szervezetünk a Kor Kontroll Társaság/ célja az egészségtudatos élet népszerűsítése/ podcast adásai nem egy területre korlátozódnak, hanem általában az egészségünket fenyegető betegségekre, azok kezelésére, megelőzésére koncentrálnak, éppen mert a morbiditási és mortalitási statisztikai adatok alapján a magyar lakosság kevéssé nevezhető egészségtudatosnak. Adásainkban könnyed csevegős stílusban egyaránt terítékre kerülnek a civilizációs betegségek és a népbetegségek, melyek többnyire a modern életforma, a technológia fejlődése, a környezet állapotának rohamos romlása miatt alakultak ki. Ilyenek a szív és érrendszeri megbetegedések, a daganatos betegségek, az allergia, a cukorbetegség, de már toplistás a csontritkulás, a stressz, a depresszió és az alvászavar is, az élettartam emelkedése miatt pedig az olyan mentális betegségek is, mint például az Alzheimer-kór. Mivel a társaság két alelnöke- Dr. Borbényi Erika és Dr. Szűcs Miklós – orvos, elnöke egészségügyi újságíró: mély és sokszínű a merítési arány. Megosztó kérdésekkel, sokszor tabu témákkal foglalkozik a Terefere B. Király Györgyivel, a Kor Kontroll Társaság által támogatott és létrehozott podcast sorozat. A 2023 májusában a You Tube és a Spotify csatornán induló epizódokban tabuk nélkül kerültek terítékre például a változókor rejtelmei / szex, kapuzárási pánik, alvászavar/ a nők és persze a férfiak- – férfi klimax is van – esetében, a tragikus szívügyek- minden ötödik infarktuson átesett meghal egyetlen esztendő alatt- sőt, az is kiderült, hogy milyen közúti tragédiákat okozhat az alvási apnoé, vagy éppen, hogy miért kell gyorsan és szakszerűen csillapítani a fájdalmat. Természetesen a mentális betegségekről is, szólunk, hiszen pontosan tudjuk , hogyan betegíthet meg bennünket a stressz a szorongás, a depresszió.

A projekt által megcélzott célcsoport(ok)

Bár az egészségre és az egészségügyre kortól függetlenül mindenkinek szüksége van, szándékunk elsősorban: a felnőtt lakosság számára érthetően fogalmazni. Célunk, hogy akik a You tube csatornán néznek, a Spotify csatornán hallgatnak bennünket : kedvet kapjanak ahhoz, hogy felkeressék beszélgetőpartnereinket- vagy kollégáikat- , hogy egészségük megőrzése, betegségük súlyosbodásának megakadályozása érdekében elmenjenek a rendelőbe, hasznos életviteli tanácsokat kapjanak, és vegyék igénybe a szakemberek segítségét a megelőzésben, a szűrővizsgálatok elérésében is! Így szeretnénk könnyebbé varázsolni nézőink, hallgatóink olykor szorult, nehéz helyzetét, amit egy empatikus, gyógyító szó – Bálint Mihállyal szólva az „orvosgyógyszer”- kibillenthet és kedvező irányba tolhat el. Követőink zömében 50 felettiek/ legalábbis a Facebook fotók alapján/ az a korosztály amelynek az évek múlásával már harcba kell szállnia testi és mentális életminőségének romlásával.

Az 50 pluszos generáció számára nem feltétlenül a kaland, a vibrálás, az izgalom, az új kihívás a legfontosabb, sokkal inkább a kiszámíthatóság, az őszinteség, a következetesség. A tapasztalat azt mutatja, hogy sokan hajlamosabbak egy-egy értékeket tartalmazó beszélgetés befogadására,mint a nagy csinnadrattával és hatalmas költségvetéssel készült valóságshow-ok, reality-k megtekintésére. Beszélgetéseinket igyekszünk nem túlbonyolítani, nem használunk- vagy csak elvétve és azonnal megmagyarázva szakmai nyelvezetet, könnyen és érthetően , empatikusan kommunikálunk, ami egyébként a podcast interjú műfajának sajátossága is. Minden social felületen (pl. Facebook) lehet hirdetéseket megosztani, így elkezdtünk reels videókat készíteni, hogy növeljük az idei év közepén nulláról induló nézettségünket. Az álló, mozgó, interaktív rövidfilmek több érzékszervre hatnak, növelve a lehetőségét annak, hogy a néző rákattintson az oldalra.

A KKT nem termékeket akar eladni, nem arra inspiráljuk a nézőt- hallgatót- hogy a mi portékáinkat vegye meg, ugyanakkor mégiscsak online marketinget csinálunk, hiszen a hétköznapi nyelv a reklámozást érti a fogalom alatt. Mi a szemléletet szeretnénk reklámozni, tudatosítani , hogyha egészségtudatosan élsz : hosszabb időt tölthetsz szeretteid körében, és ezt jobb életminőségben teheted! Szeretnénk elérni, hogy a hétköznapokban gyógyító szavakat használjunk/ kedvességgel, szeretettel teli nyelvezetet a harag és az agresszió helyett/ , hogy próbáljunk- bármennyire is nehéz- egészségesebben élni, hogy hétköznapjaink részévé váljon a mozgás, az egészséges táplálkozás, a stresszoldás, és a lelkünk ápolása is!

A projekt szakmai összefoglalója: kérjük, ismertesse röviden a pályázat szakmai hátterét, megvalósítását, céljait, eredményeit, kommunikációs csatornáit, azt, hogy mitől egyedi és újszerű a pályázati projekt! (maximum 2500 karakter)

Projektünk műfaját tekintve mindenképpen újszerű, hiszen élünk az interneten megszületett új és közvetlen digitális műfaj, a podcast adások elkészítésének lehetőségével. Az elmúlt években egymás után szűntek meg a rádiós és televíziós beszélgető műsorok, ezt a fehér foltot pótolja az internet. Felkínálja a hiánypótló lehetőséget azoknak a számára akiknek érték a beszélgetés kultusza. A podcast műfaj egyszerűségéből adódik, hogy nincsenek vágóképek, nincsenek villogó reklámok, digitális trükkök, van viszont két egymásra figyelő ember. A riporter és a gondosan kiválasztott remek szakember, akik– éppen a bennünket folyamatosan érő digitális és egyéb ingerek hatását ellensúlyozva- visszahozzák a régit, a sallangoktól mentes, közvetlen, őszinte, empatikus emberi beszédet, amit nagyanyáink, déd- és –üknagyanyáink természetesnek tartottak, s ami gyakorisága-inkább ritkasága- miatt újdonsággá vált mára.

A podcast műfaj előnye, hogy háttértevékenységként is hallgatható. Van visszajelzésünk olyan háziasszonyoktól, akik a reggeli ingázás, autó vezetés, futás, edzés, mosogatás, vasalás, vagy bármilyen rutin munka mellett hallgatnak bennünket. A felhasználók / nézők, hallgatók/ feliratkozhatnak a műsor epizódjait tartalmazó csatornára, de ha rákeresnek a számukra fontos interjúalany nevére, felugrik a You -tube link, és feliratkozás nélkül is megnézhetik az őket érdeklő beszélgetést.
Amerikában már a felnőtt lakosság 75 százaléka élvez rendszeresen valamilyen podcast adást. Az ottani toplisták alapján a legnépszerűbb műsorok 40 perc körüliek. Az is egyértelmű, hogy az adáshossz és a nézettség/ sikeresség/ között nem érdemes összefüggést keresni. Így például a 31 perces Dr. Embey -Isztin Dezső fájdalomspecialistával készült beszélgetésnek 720 nézője https://youtu.be/Okm2Z7B2ofA míg a Dr. Mangó Gabriella háziorvossal készített 39 perces beszélgetésnek 2400 nézője volt eddig. https://youtu.be/2U2QBtrEzvY / A számok folyamatosan emelkednek./

Hetente jelentkező interjúink követőinek száma lassan, de folyamatosan növekszik. Követőink között a vendéglátóstól- a raktároson, pedagóguson, színészen, tudóson át- a professzorig a legkülönbözőbb szakmák képviselői is megtalálhatók, általában 50 felettiek, inkább nők, persze kivétel az életkor tekintetében lefelé és felfelé is akad. A podcast sorozat szakmai hátterét a társaság orvos tagjai, a szakma krémjéhez tartozó vendégek, valamint a stáb tagjai garantálják. Seregély István rendező- operatőr, Szalai Zsolt kommunikációs munkatárs/ a Ruttkai Éva Színház egykori igazgatója/ valamint Turjányi Katalin mentálhigiénés szakember segítik a MOK Média Díjas egészségügyi újságíróként tevékenykedő szerkesztő-műsorvezetőjének munkáját.

A pályázat elemei megtalálhatók a társaság portálján és Facebook oldalán, a külön erre a célra alakított Facebook oldalon, illetve a You Tube és a Spotify csatornákon, melynek linkjei a pályázati anyagban szerepelnek.

A projekthez kapcsolódó fotók, videófile-ok, kiadványok dokumentumtárba való feltöltésére az alábbiakban van lehetőség, összesen maximum 5 MB terjedelemben (e-mailben, postán küldött dokumentumokat nem áll módunkban elfogadni). (pdf, jpeg, png, stb.)